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Laufzeit: 13.12.2016 - 01.06.2023
Forschungsschwerpunkt: HRK Schwerpunkt Nachhaltige Mobilitäts- und Energiekonzepte
DFG-GG91 NFZ-Motor
Prüffeld Verbrennungsmotoren und alternative Antriebe – Prüfstand für Nfz-Motor
Übersicht
Dauer:
Dauerhaft:
International:
Links:
Förderkennzeichen:
Förderprogramm:
Forschungsschwerpunkt:
Projektträger:
Projektförderung:
Schlagworte:
Förderprogramm:
Mittelgeber:
Projektbeschreibung
General Description
The new engine test field at Coburg University includes a 2019 engine test bench for heavy-duty engine applications. This test-bench can either be used for thermodynamic full engine research or be used for the development of modern exhaust gas aftertreatment systems, which can be built-up in the test cell next to the engine.
In addition to this, the test-cell is prepared for automated operation in transient test-cycles to achieve high reproducibility in subsequent tests. Furthermore, the test-cell is prepared for variable fuel supply systems to investigated modern alternative fuels in larger volumes.
Technical Details
- 460 kW peak power (w/ 10 % overboost for 10 minutes)
- Pneumatic test-bench foundation to balance heavy powertrain systems
- Sufficient space for the investigation of complex exhaust gas aftertreatment systems


